pondělí 18. listopadu 2013

I have finished Jared takes a wife quilt - Dokončila jsem deku "Jarek se žení"

V názvu je řečeno vše. 
Deka má rozměr 150 * 210 cm. Použila jsem hlavně recyklované látky.
Vzor je vypůjčen od Bonnie Hunter. 
Původně si tento vzor vybrala moje sestřenice, abych jí ušila přehoz na dvoupostel. Tak jsem si vzor zkusila ve dvou velikostech. Z 5 cm pruhů vyjde  čtverec 28 cm, z 6,5 cm pruhů vyjde čtverec 40 cm.

Tak jsem sestřenici navrhla tu větší velikost 4*4 bloků, ale jí se to zalíbily ty mrňavé čtverečky. To jsem ale odmítla dělat  Já jsem si to zkusila jen tak pro sebe v menší velikosti  z těch mých recyklovaných košil. Šití mi šlo velmi dobře, four patch jsem již měla nachystané, jen jsem doladila ožanžovou, tmavou a žlutou. A šup, už jsem měla 24 bloků.

Zase mi chyběla ta oranžová, bylo by jí více, ale pořádnou jsem nenašla ani v našem obchodě. Problém se vyskytl až po žehlení. To jsem zjistila, že jsem nevyžehlila čtverce, ale zvhrlé čtverce. Takže jedna možnost - vyžehlit pořádně znova- byla zavržena, druhá možnost - ořezat - se mi zdála přijatelná. Ovšem tím jsem ty rohové čtverečky ořezela na pačtverečky.

Sešití už byla rutina. Na zadní stranu jsem vybrala látku Michael Miller, Secret Garden. Opět mi chybělo, tak jsem ji "nastavila". Lem je taky recyklovaný, to mi sestra dovezla asi 50 m šikmého proužku někde z blešáku. Hotovo.
Pozor! Foťák mi dělá mlžný flek efekt! 

Výplň je vlněná, prošívala jsem na stroji. Prošívala jsem v pruzích na šířku deky. To jsem  opět něco nedomyslela, protože tím se mi pod krátké rameno šicího stroje dostalo 1 m deky. Kdybych prošívala po délce, bylo by pod ramenem 0,7 m, což je jistě méně.

I said everything in the today´s title. 
My new quilt id about 59* 82". I used almost recycled fabric. 
It is  a Bonnie Hunter quilt pattern.
My cousin choose this pattern firs for her king size quilt. So I tried to sew it in two sizes. You get  12" block from 2" strips and 16 " block from 2,5" strips. I used my recycled shirts for the test block. 
I suggested the larger block (4*4), but she loves the small little squares. So I refused to do it.
Still  I liked it so much, I sew the smaller block from my stash - and suddenly I had 24 blocks!
I only missed orange fabric. I did not find any suitable in our local shop.
I had another problem with ironing. I did not iron squares.
I choose Michael Miller, Secret Garden fabric for backing. I missed a piece, so I must lengthen it.
Binding is also recycled - it is from some garage sale.
I machine quilted it ind strips across the width of quilt.   
 Sorry, my camera makes a foggy stain  effect! 




WIP Wednesday at Freshly Pieced

6 komentářů:

  1. great job and so nice to have a finish isn't it. nice looking quilt and good to make from recycled fabric

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to super, opět ty tvoje barvičky, oranžová je úžasná.

    OdpovědětVymazat
  3. So much personality! Really wonderful quilt.:)

    OdpovědětVymazat
  4. Super deka a to barevné ladění je prima. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Po těch všech "potížích" z toho vznikla parádní deka :-)

    OdpovědětVymazat
  6. To vypadá jako velká spousta práce. V angličtině bych napsala Well done! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za zpětnou vazbu.
I´m happy to hear from you.