pátek 21. října 2011

Zelené chňapky - Green potholders

Ode dneška vím, co je  dva v jednom. Za prvé jsem téměř došila dvě chňapky, které jsem slíbila na konci srpna.

A zároneň se mi u toho pokazil šicí stroj. Je to za první rok již druhá stejná závada. Pokud Vás zajímá jaká, tak popíši: Koupila jsem si Janome Horizon a ten má zamykání šicí desky pro rovný steh. Zpočátku jsem si říkla, to je hloupost, to určině nebudu používat. Do dneška to byl nejvíce používaný steh. Člověk míní, Pán Bůh mění. Už se mi ta "hloupost" jednou pokazila a dnes znova.



Někoho možná zajímá, jak jsem ty dvě dnešní nádhery šila. Začala jsem na začátku září a ze zbytků Krabice zbytků jsem si ušila dva bloky 18 x 18 cm. Půlené čtverce jsou cca 5 x 5 cm, takže pokud je "Hvězda" sestavena z 4 x 4 kousků, výsledek měří 14 x14 cm + přídavek = 15,5 x15,5 cm, k tomu jsem přišila pruh široký 3,5 cm na všechny strany.




A jak se šije KOŠ? Je to už tak dávno, že ani nevím. Prostě vezmete zbytky a šijete. Střed "Hvězdy" i "Koše" je z "vyrobené látky", půlené žluto-oranžové čtverce pochází z Krabice zbytků a zbytek je lidová tvořivost. Na ty trojúhelníčky dole je třeba čtverec 6,5 x 6,5 cm proříznutý v polovině nebo se dá nařezat i z pruhu šířky 5 cm, ovšem nesmí vám vadit, že výsledný trojúhelník nemá rožky, které někdo stejně odřezává.
Zajímá někoho podrobnější návod? Já bych ho i předložila, tak napište komentář a zkusím něco napsat.

Today I made to things. I finished 2 green potholders and my sewing maschine is broken. Bad luck. It is the second same failure since I bought it 15 months ago. My sewing maschine is Janome Horizon.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji všem za zpětnou vazbu.
I´m happy to hear from you.